اردبیل ، شهرک صنعتی 2 ، خیابان کارآفرینان 6
09128352331
045-33355248

در جوامع مجازی ما را دنبال کنید :

دسته‌بندی نشدهکدام نوشیدنی‌ها، پیری را به تاخیر می‌اندازند؟

17 شهریور 1400

همه می دانیم که پیری اجتناب ناپذیر است و با گذر عمر، نشانه هایی مانند سفید شدن موها و ریزش آن، چین و چروک صورت و … قابل مشاهده می شوند. گفته می شود روند پیری را نمی توان متوقف ساخت اما رژیم غذایی مناسب می تواند آن را کندتر از حالت معمول سازد.

ما به سلامت و زیبایی شا اهمیت زیادی می دهیم و به همین دلیل در ادامه نوشیدنی هایی که روند پیری را کند می کنند، آورده ایم.

۱- قهوه

تحقیقات اخیر نشان می دهند که کافئین موجود در قهوه، خاصیت ضد التهابی دارد. قهوه همچنین، خطر ابتلا به سرطان پوست را تا ۱۰ درصد کاهش می دهد.

۲- آب

گفته می شود چیزی حدود ۲/۳ از آب تشکیل شده است. به همین دلیل نوشیدن آب کافی در طول روز برای عملکرد بهینه اندام های بدن بسیار ضروری است. یکی از فواید نوشیدن آب کافی برای پوست و شادابی آن می باشد. آب همچنین به دفع سموم بدن کمک می کند.

۳- آب آلوئه ورا

آلوئه ورا منبع غنی آمینو اسید و انواع مواد مغذی بوده که به تولید بیشتر کلاژن در بدن کمک می کند. همچنین، آنتی اکسیدان های موجود در آلوئه ورا خاصیت ضد التهابی داشته و به پاکسازی پوست نیز کمک می کند.

۴- شیر

آمینو اسیدها و پروتئین موجود در شیر به تقویت عضلات بدن کمک کرده و روند تحلیل عضلات را کند می کنند. در واقع، آن نه تنها در تنظیم رشد ماهیچه کمک می کند، بلکه در تنظیم مقادیر قند خون و بهبود زخم نیز کمک می کند.

۵- چای سبز

یکی از نوشیدنی های سرشار از آنتی اکسیدان، چای سبز می باشد. این آنتی اکسیدان ها خاصیت ضد پیری داشته و در حفظ سلامت و شادابی پوست نیز تأثیر مثبت دارند.

۶- آب چغندر

تحقیقات بسیاری نشان می دهند که چغندر حاوی نیترات های طبیعی بوده که روند زوال عقل را کند می کند. چغندر همچنین منبع خوب آنتی اکسیدان ها بوده که خاصبت ضد پیری داشته و از ایجاد چین و چروک های پوستی جلوگیری می کند.

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image