اردبیل ، شهرک صنعتی 2 ، خیابان کارآفرینان 6
09128352331
045-33355248

در جوامع مجازی ما را دنبال کنید :

دسته‌بندی نشدهکودکان این 4خوراکی را هرگز نباید مصرف کنند

27 دی 1400

نوع تغذیه کودکان تأثیر بسیاری در سلامتی آنها در دوران بزرگسالی دارد. بنابراین بهتر است خوراکی‌های ناسالمی را که باعث بروز بسیاری از مشکلات در رفتار کودکانتان و در نهایت موجب بیماری آنها می‌شود بشناسید و کودکانتان را از مصرف آنها منع کنید.

1. غلات صبحانه غلات صبحانه و شیرینی‌ها از جمله موادغذایی غیرمفید و ناسالم برای کودکان هستند، اما دلیل اصلی این ناسالم بودن، آرد سفید تصفیه شده است. در بدن فرایند سوزاندن و استفاده از آرد سفید همانند شکر است یعنی اگر از طریق ورزش سوزانده نشود، بدن آن را به چربی شکم تبدیل می‌کند. غلات صبحانه پر از شکر هستند که سبب آسیب‌های رفتاری در کودکان و نیز چاقی شکمی در آنان می‌شود.

2. فراورده‌های گوشتی فراورده‌های گوشتی متشکل از مواد نگهدارنده، چربی‌های ناسالم و مقداری نمک هستند. نیترات موجود در آن‌ها نیز از عوامل سرطان‌زا است.

3. غذاهای منجمد غذاهای نیمه‌آماده منجمد همچون ناگت مرغ، فیله سوخاری و پنیر سوخاری به‌شدت ناسالم هستند. این ماده ناسالم در چربی‌های با ترانس بالا مانند روغن‌های گیاهی هیدروژنه سرخ می‌شود، سپس با سس‌های دارای مواد نگهدارنده و غنی از شکر خورده می‌شود.

4.پاستا چه کسی فکر می‌کرد غذای مورد علاقه بسیاری از کودکان اینقدر مضر باشد؟ حدس بزنید که نودل با چه چیزی ساخته شده است؟ آرد سفید، پنیر، سدیم، مواد نگهدارنده، مواد افزودنی غیرغذایی و شاید بهتر است بگوییم هیچ ماده غذایی مفیدی ندارد.

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image