اردبیل ، شهرک صنعتی 2 ، خیابان کارآفرینان 6
09128352331
045-33355248

در جوامع مجازی ما را دنبال کنید :

مقالاتتفاوت کنسانتره میوه و آبمیوه در چیست؟

7 اسفند 1400

تفاوت کنسانتره میوه و آب میوه

 

آبمیوه چیست؟

آب‌میوه مایعی است که به‌طور طبیعی از میوه یا سبزیجات تهیه می‌شود. آب‌میوهٔ تازه از فشردن میوه و سبزیجات یا خیساندن آن بدون استفاده از حرارت یا حلال تهیه می‌شود.

 

کنسانتره میوه چیست؟

کنسانتره میوه، شکل غلیظ شده آبمیوه است که آن را طی چندین مرحله تولید کرده و در موارد بسیاری استفاده می کنند.

با توجه به این که در کنسانتره میوه استخراج می شود، در نتیجه مدت زمان بیشتری میتوان از آن نگهداری کرد و در صورت منجمد کردن کیفیت و طعم خود را از دست نمی دهد.

همچنین فرآیند تولید آن نیز به گونه ای می باشد که تا جایی که امکان دارد میوه مواد مغذی خود را از حفظ می کند.

 

 

تفاوت کنسانتره میوه و آب میوه چیست؟

کنسانتره یکی از فراورده های میوه ای است که در آن آبمیوه، اسانس و کمی از رنگ آن از دست می رود و در عین حال ماندگاری آن بعضاً تا ۲ سال افزایش می یابد.

این مزیتی است که برای میوه ای که از درخت چیده می شود باعث می شود تا بهترین انواع آن را بتوان برای طولانی مدت نگهداری کرد.

در عین حال آب میوه همانطور که از اسم آن پیداست آب و افشره میوه است که از آبگیری میوه طبیعی و یا از ترقیق کنسانتره میوه تولید می شود.

معمولاً کارخانه آبمیوه ساز و یا کارخانه کنسانتره سازی کنار یکدیگر فعالیت دارند که در مواقعی که میوه فصل وجود دارد آب میوه آن به بازار عرضه گردد و در مواقعی که میوه موجود در بازار نیست از کنسانتره میوه استفاده شود. که ترجیحاً امروزه بسیاری از صنایع آبمیوه خود را از کنسانتره میوه می سازند.

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image