اردبیل ، شهرک صنعتی 2 ، خیابان کارآفرینان 6
09128352331
045-33355248

در جوامع مجازی ما را دنبال کنید :

مقالاتآب انبه | فواید شگفت انگیز آب انبه | mango juice

13 اسفند 1400

فواید شگفت انگیز آب انبه

آب انبه یک آبمیوه بسیار خوش طعم و پرطرفدار است که سرشار از مواد مغذی می باشد و دارای خواص بی نظیری برای سلامت بدن می باشد، البته مصرف آب انبه فواید بسیاری هم برای خانم ها به همراه دارد.

این میوه عجیب و غریب، بومی منطقه جنوب آسیا و بسیاری از مناطق گرمسیری است و یکی از پرطرفدارترین میوه‌ها در بازار به‌شمار می‌رود.

آب انبه با فشار دادن یا مخلوط کردن قسمت نرم و نارنجی انبه برای ارائه مقدار قابل توجهی ویتامین C، ویتامین A، پتاسیم، آهن، کاروتنوئید های مختلف و اسیدهای ارگانیک قوی در هر لیوان، تهیه می‌شود.

با توجه به قدرت و عطر و طعم قوی انبه، این آبمیوه اغلب با آبمیوه‌های دیگر مخلوط می‌شود تا طعم بهتری به ترکیب بدهد.

آبمیوه انبه هزاران سال است که بخشی از رژیم غذایی انسان است و شما می‌توانید از این آبمیوه سالم، نهایت لذت را ببرید.

فواید آب انبه

برخی از مهم‌ترین فواید آب انبه برای سلامتی عبارتند از: کاهش فشار خون، افزایش گردش خون، بهبود سلامت بینایی، حمایت از سیستم ایمنی، جلوگیری از سرطان و بیماری‌های مزمن، افزایش سلامت پوست، کاهش سطح کلسترول، حفظ سطح اسیدی، تحریک هضم و کاهش علائم یبوست.

 

 

  •  پیشگیری از سرطان

علاوه بر وجود مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در انبه، این آبمیوه حاوی طیف وسیعی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌توانند به کاهش فشار اکسیداتیو و فعالیت رادیکال‌های آزاد کمک کنند.

به بیان دقیق‌تر می‌توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند؛ به‌خصوص سرطان پروستات، روده بزرگ و پستان.

  • بهبود بینایی

مقدار قابل توجه کاروتنوئیدها و ویتامین A موجود در این آبمیوه می‌توانند به طور مستقیم بر قدرت بینایی شما تاثیرگذار باشند.

ویتامین A به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و فشار اکسیداتیو در شبکیه را از بین می‌برد و سبب کاهش ابتلا به کوری چشم و آب مروارید می‌شود.

  • کنترل دیابت

در مقادیر کم و یا متوسط، قندهای طبیعی موجود در انبه می‌توانند به تنظیم قند خون کمک کنند، زیرا این قندها طول می‌کشد تا توسط بدن هضم شوند. بنابراین از بالا و پایین شدن ناگهانی گلوکز که می‌تواند برای بیماران دیابتی بسیار خطرناک باشد، جلوگیری می‌کند.

با این‌حال، اگر بیش از حد آب انبه مصرف شود، سطح قند خون شما باز هم می‌تواند بالا برود.

  • تقویت ایمنی بدن

تنها مصرف یک وعده آب انبه، بسته به نوع انبه‌ای که استفاده می‌کنید، می‌تواند ۶۰ تا ۸۰ درصد نیاز روزانه ویتامین C شما را تامین کند.

این نشان‌دهنده تقویت قابل توجه سیستم ایمنی شما است، زیرا می‌تواند تولید گلبول‌های سفید و کار با آنتی‌اکسیدان‌های دیگر موجود در این آبمیوه برای جلوگیری از بیماری‌های مزمن، را تحریک کند.

  • بهبود گردش خون

اگر چه مقدار آهن در آب انبه بسیار زیاد نیست، اما برای تولید گلبول قرمز و جلوگیری از نشانه‌های کم‌خونی مانند ضعف عضلانی، سردرگمی، مشکلات معده و خستگی کافی است.

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image