اردبیل ، شهرک صنعتی 2 ، خیابان کارآفرینان 6
09128352331
045-33355248

در جوامع مجازی ما را دنبال کنید :

مقالاتفواید عجیب درباره نوشابه | نوشابه | cola

22 اسفند 1400

فواید عجیب درباره نوشیدنی گازدار

گاهی هیچ چیز به اندازه یک لیوان نوشابه گازدار خنک و تگری لذت بخش نیست. این نوشیدنی گازدار یک محصول پرمصرف بوده و روزانه توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مصرف می‌شود.

کافئین موجود در برخی نوشیدنی های گازدار و آن هم در دوز های کم می‌تواند برای شما مفید باشد. به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، یک قوطی کولا معمولی حاوی 33.5 میلی‌ گرم کافئین بوده که حدود یک سوم کمتر از یک فنجان کوچک قهوه است. سطح پایین کافئین باعث بهبود عملکرد مغز، کمک به تمرکز و تقویت تمرینات ورزشی و کارایی بیشتر می‌شود.

 

 

فواید نوشیدنی گازدار

  • بهبود هاضمه

    دانشمندان و پزشکان دریافته‌اند که یک لیوان از این نوشیدنی گازدار یکی از بهترین روش‌های درمانی فیتو بزوار معده یا تجمع مواد غیر قابل هضم در دستگاه گوارش که موجب انسداد معده در افراد می‌شود، خواهد بود. اسیدیته زیاد موجود در نوشیدنی‌ های گازدار مانند اسید معده عمل می‌کند و می‌تواند درد شدید شکمی را کاهش دهد، انسداد را از بین ببرد.

  • افزایش تمرکز

    دقیقا مانند یک فنجان قهوه در آغاز روز، یک لیوان نوشابه سیاه نیز به دلیل داشتن کافئین می‌تواند تاثیر یکسانی روی افزایش قدرت تمرکز شما داشته باشد. هنگامی که کافئین وارد جریان خون شما می‌شود، می‌تواند به افزایش تمرکز ذهنی کمک کند، بنابراین اگر در طول روز سطح توجه شما کاهش می‌یابد، یک یا دو جرعه نوشیدنی گازدار در افزایش تمرکز شما موثر خواهد بود. اما مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند باعث ایجاد استرس و عصبانیت در شما شود.

  • ارتقا سطح انرژی

    اگر به اندازه کافی انرژی ندارید و دنبال راه چاره‌ای برای رفع خستگی و بی‌حوصلگی‌تان در طول روز هستید، نوشابه می‌تواند به شما کمک کند. در این صورت، این نوشیدنی گازدار گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

  • رفع حالت تهوع

    در این رابطه حدس و گمان‌ های زیادی وجود دارد، اما بسیاری ادعا می‌ کنند که نوشابه در بهبود حالت تهوع آنها موثر بوده است. با وجود اینکه شواهد کافی مبنی بر اینکه این نوشیدنی گازدار واقعا قادر به درمان تهوع و اسهال است، وجود ندارد، اما آنچه مورد توافق قرار گرفته این است که قند موجود در نوشابه گازدار برای مدت کوتاهی می‌تواند به بهبود حالت تهوع شما کمک کند.

نتیجه گیری درباره نوشیدنی گازدار

صرف نظر از فواید نوشابه، طعم بسیار خوب آن، نباید فراموش کرد که نوشابه گازدار حاوی قند است. به طرز حیرت انگیزی، یک قوطی نوشابه سیاه (۳۳۰ میلی‌لیتر) ۱۰۰٪ نیاز روزانه شما به قند را تامین می‌کند.

نوشابه ادرار آور است. بنابراین، نه تنها به جلوگیری از کم آبی بدن کم نمی‌کند، بلکه با افزایش ادرار به خروج مواد مغذی نظیر کلسیم، منیزیم و روی کمک می‌کند.

با این وجود، مصرف به اندازه نوشیدنی گازدار می‌تواند مزایایی هم به همراه داشته باشد. از جمله افزایش تمرکز، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و حالت تهوع را از بین می برد.

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image