اردبیل ، شهرک صنعتی 2 ، خیابان کارآفرینان 6
09128352331
045-33355248

در جوامع مجازی ما را دنبال کنید :

مقالاتفواید شگفت انگیز زردچوبه | زردچوبه | رنگ خوراکی | Turmeric

25 اسفند 1400

فواید شگفت انگیز زردچوبه (رنگ خوراکی)

زردچوبه یکی از ادویه‌های بسیار مفید و شفا بخش است. جایگاه اصلی رویش زرد چوبه، جنوب شرقی آسیا بوده اما این گیاه، بومی کشور هند می‌باشد که رنگی مایل به زرد تیره دارد. جالب است بدانید بخش فعال زرد چوبه کورکومین نام دارد که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و خواص نهفته بسیاری دارد. از این ماده در هند و چین برای طب سنتی بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفت. جالب است بدانید که به این ماده بی‌نظیر، زعفران هندی یا ادویه طلایی نیز می‌گویند.

درباره زرد چوبه

می‌توان گفت زرد چوبه یک مکمل غذایی بسیار خوب است که در بسیاری از موارد سبب پیشگیری از بیماری‌ها و در برخی دیگر از موارد سبب درمان خواهد شد. اما می‌توان گفت هر ماده غذایی در کنار یک ماده غذایی دیگر از خواص بیشتری برخوردار باشد؛ بنابراین با توجه به عدم جذب زردچوبه به جریان خون، مصرف آن به همراه فلفل سیاه می‌تواند بسیار اثر بخش باشد. در واقع جذب و اثر گذاری زردچوبه در کنار فلفل سیاه بیشتر خواهد شد و علت آن وجود ترکیبی به نام پیپرین در فلفل سیاه بوده که به زیست سازگارتر شدن زردچوبه کمک خواهد کرد.

اثر آنتی اکسیدانی قوی و مبارزه رادیکال‌های آزاد:
از دیگر فواید زردچوبه این است که به طور چشمگیری ظرفیت آنتی اکسیدانی بدن را افزایش می‌دهد. کورکومین یک آنتی اکسیدان قوی است که دلیل اصلی مفید بودن آن‌ها مبارزه با رادیکال‌های آزاد است. اینگونه با خنثی کردن اثر رادیکال‌های آزاد آنزیم‌های آنتی اکسیدانی را تحریک می‌کند.

تاثیر باور نکردنی زرد چوبه بر درمان افسردگی:
شواهد و مطالعاتی که بر روی 60 نفر افراد مبتلا به افسردگی انجام گرفت نشان داد که کورکومین نسبت به بسیاری از قرص‌های افسردگی موثرتر عمل کرده است. کورکومین قادر است انتقال دهنده‌های عصبی مغز مانند سروتونین و دوپامین را تقویت نماید.

تاخیر روند پیری و مبارزه با مشکلات کهولت سن:
با توجه به اینکه کورکومین پتانسیل زیادی در درمان بیماری‌های قلبی، آلزایمر، سرطان و التهاب دارد؛ بنابراین زردچوبه یک مکمل ضد پیری بسیار عالی محسوب می‌شود که اثرات مثبتی بر سلامتی خواهد گذاشت.

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image