اردبیل ، شهرک صنعتی 2 ، خیابان کارآفرینان 6
09128352331
045-33355248

در جوامع مجازی ما را دنبال کنید :

مقالات10 خاصیت بستنی، خوراکی برای تمام فصول سال | بستنی زمستانی و یخی | Ice Cream

7 فروردین 1401

10 خاصیت بستنی، خوراکی برای تمام فصول سال

بستنی علاوه بر لذیذ بودن، محصولی لبنی است که با وجود مواد مغذی فواید زیادی هم برای سلامتی ما دارد. این خوراکی طعم‌ های مختلفی دارد و با انواع میوه‌ها، مغزها و خشکبار، شکلات و شیره‌های مختلف درست می‌شود؛ اما پایه اولیه آن شیر و خامه است که کلسیم، فسفر و انواع ویتامین‌ها مثل ویتامین A و ویتامین D را به بدن ما می‌رساند.

مهم‌ترین خواص بستنی

فواید بستنی برای سرماخوردگی:

از آن‌ جایی که بستنی نوعی فرآورده لبنی تخمیر شده است سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. فرآورده‌ های تخمیری سبب تقویت سیستم گوارشی و سیستم تنفسی در مقابل عفونت‌ها می‌شود و در نتیجه ایمنی بدن بالاتر می‌رود. با تقویت سیستم ایمنی هم امکان ابتلا به سرما خوردگی پایین می‌آید. برای تقویت سیستم ایمنی این خوراکی را از قبل و نه حین سرما خوردگی مصرف کنید.

تقویت استخوان‌ها:

کلسیم برای رشد و استحکام استخوان‌ها لازم است و مقادیر فراوانی از آن در بستنی یافت می‌شود. با مصرف به‌ اندازه این خوراکی می‌توانید تا حد زیادی از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری کنید. ضمن این که دندان‌های سالمی هم خواهید داشت.

خواص بستنی در بدنسازی:

بستنی سرشار از مواد مغذی بسیار با ارزشی مانند پروتئین، کلسیم، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای ورزشکاران و بدنسازان فواید زیادی دارند. مصرف این خوراکی در بدنسازی باعث‌ آزاد سازی‌ قند در خون‌ می‌شود. همچنین این خوراکی حاوی پروتئین‌های مفید برای ساخت و ترمیم بافت‌های عضلانی است.

افزایش سطح انرژی:

بستنی غنی از کربوهیدرات، چربی و پروتئین و حسابی انرژی‌زاست. اگر وسط روز و بعد از چند ساعت فعالیت احساس خستگی می‌کنید، این خوراکی میان‌ وعده‌ای عالی برای شما خواهد بود تا انرژی از دست رفته‌تان برگردد.

کمک به تشکیل استخوان در جنین:

خیلی از خانم‌های باردار این تصور را دارند که اگر بستنی بخورند دچار اضافه وزن می‌شوند یا می‌ترسند جنین بیش از حد بزرگ شود. مواد مغذی موجود در این خوراکی می‌تواند به تشکیل و استحکام استخوان در جنین کمک کند.

رفع حالت تهوع:

بستنی به خاطر داشتن ویتامین B6 برای خانم‌های باردار و سایر افرادی که دچار حالت تهوع می‌شوند مفید است.

کاهش وزن:

طی تحقیقاتی مشخص شده افرادی که روزانه یک اسکوپ بستنی کم‌چرب مصرف می‌کنند، 26 درصد بیش‌تر از آن‌هایی که در رژیم غذایی‌شان این خوراکی ندارند، وزن کم کردند. کلسیم موجود در این خوراکی بدن را قوی نگه می‌دارد و باعث بهبود سوخت و ساز می‌شود؛ به این طریق به کاهش وزن کمک می‌کند.

سلامت چشم:

بستنی سرشار از ویتامین A است که به سلامت چشم کمک می‌کند. ویتامین A با حفظ شفافیت قرنیه که پوشش بیرونی چشم انسان است، نقشی کلیدی در بینایی ایفا می‌کند. ضمن این که کمبود ویتامین A می‌تواند منجر به خشکی چشم‌ها شود. مصرف خوراکی‌ها و مواد غذایی حاوی ویتامین A نیز ممکن است خطر ابتلا به آب مروارید را در سنین بالا کاهش دهد.

جلوگیری از لخته شدن خون:

ویتامین K موجود در بستنی به افزایش گردش خون در بدن کمک کرده و سلول‌های خونی مسدود شده را باز می‌کند، به این طریق از لخته شدن خون جلوگیری می‌شود.

خواص بستنی برای کودکان:

مصرف به اندازه و انتخاب صحیح بستنی می‌تواند منبع بسیار خوبی جهت تامین بخشی از کلسیم مورد نیاز فرزندتان باشد. این خوراکی به دلیل داشتن پروتئین، کلسیم، فسفر، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف می‌تواند زمینه را برای حفظ سلامت استخوان‌ها و نیز دندان‌ها فراهم کند.

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image