اردبیل ، شهرک صنعتی 2 ، خیابان کارآفرینان 6
09128352331
045-33355248

در جوامع مجازی ما را دنبال کنید :

مقالاتفواید بستنی برای کودکان

21 فروردین 1401

فواید بستنی برای کودکان

بستنی یکی از خوراکی های بسیار خوشمزه و پرطرفدار از جانب کودکان و حتی بزرگسالان است که به خصوص در روز های گرم تابستان می‌تواند به عنوان یک میان وعده غذایی بسیار خنک و دلچسب مورد استفاده قرار گیرد. شاید برای بسیاری از والدین مورد سوال باشد که مصرف بستنی را از چه زمانی می توان در کودکان شروع کرد؟

مصرف بستنی

مصرف بستنی در روز های گرم تابستان می تواند در هر گروه سنی از کودک تا بزرگسال، برای رفع گرما و عطش ایجاد شده مفید باشد.

بهتر است تا قبل از ۲ الی ۳ سالگی مصرف بستنی توسط کودکان شروع نگردد. زیرا در مراحل اولیه آشنایی با طعم ها و غذا های مختلف توسط کودک بهتر است با مواد غذایی سالم آشنا شوند.

ترکیبات بستنی شامل موادی از جمله شیر، خامه، شکر، مواد افزودنی ،گاهی کاکائو و رنگ های خوراکی است.

بستنی می تواند دارای ویتامین ها و مواد معدنی از جمله کلسیم، پتاسیم و فسفر باشد. حتی توسط کودکان بزرگسال نیز بهتر است به میزان کم مصرف شود. زیرا مصرف بستنی بخصوص قبل از صرف غذا موجب کم شدن اشتهای کودک و کاهش میل به وعده های غذایی اصلی می گردد.

بستنی پاستوریزه مصرف کنید. به کودکان خود آموزش دهید که بستنی را گاز نزنند زیرا می تواند باعث آسیب به بافت دندان آنها شود. قبل و بعد از مصرف بستنی ، نوشیدنی ها و غذای داغ نخورند.

هنگام خرید بستنی بهتر است برای کودک دلبندتان از بستنی های ساده که فاقد رنگ مصنوعی است انتخاب کنید. همچنین در صورتی که کودک شما به آجیل جات واکنش نشان می دهد، آجیل موجود در بستنی نیز میتواند عامل بروز حساسیت در برخی از اطفال شود. حتی کاکائو و تکه های میوه موجود در بستنی نیز ممکن است موجب بروز آلرژی در کودکانی شود که زمینه حساسیت غذایی را دارا می باشند.

کالری بستنی

بستنی کالری بالایی دارد بخصوص بستنی های کاکائویی و در کنار بی تحرکی می تواند یکی از عوامل بروز چاقی در کودکان باشد.

همچنین مصرف بستنی قبل از غذا موجب بروز سیری زودرس و کاهش اشتهای کودک می گردد پس بهتر است بستنی بعد از غذا میل شود تا به میزان کمتری مصرف گردد و جلوی بروز سیری زودرس در کودک را نیز بگیرد.

فواید بستنی کودکان

محیط دهان در مواردی مثل جراحی لوزه یا کشده شدن دندان خنک نگه می دارد. بنابراین مصرف بستنی می تواند موجب کاهش میزان درد و خونریزی در کودک باشد.

همانطور که اشاره شد بستنی حاوی مواد مغذی و معدنی مختلفی می باشد و در صورت استفاده صحیح می تواند منبعی از تامین کلسیم برای کودک باشد.

در کودکانی که وزن گیری خوبی ندارند مصرف بستنی بعنوان میان وعده می تواند به افزایش وزن کودک کمک کند.

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image