اردبیل ، شهرک صنعتی 2 ، خیابان کارآفرینان 6
09128352331
045-33355248

در جوامع مجازی ما را دنبال کنید :

مقالاتفواید آب گاز دار

23 فروردین 1401

فواید آب گاز دار

اگرچه آب گاز دار ده ها سال است که وجود داشته است، اما در چند سال گذشته محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. آمارها نشان می دهد که فروش آب گاز دار در سال 2016 از 6 میلیارد دلار فراتر رفت که نسبت به فروش 2.6 میلیارد دلاری در سال 2011 افزایش شدیدی داشت.

آب گازدار آبی است که سازندگان آن را با گاز دی اکسید کربن تزریق می کنند. آب گازدار همان حسی را ایجاد می کند که نوشابه بدون کالری و شکر اضافه شده است. اکثر تولید کنندگان آب گاز دار را با استفاده از طعم دهنده های طبیعی طعم دار می کنند. ممکن است آب گازدار را مشاهده کنید که معمولاً با نام های مانند:

  • آب گازدار
  • آب کربناته
  • کلاب نوشابه
  • سودا
  • آب معدنی

آب گاز دار برای شما بهتر از نوشابه است

این نوشیدنی گازدار به چند دلیل می تواند برای شما بهتر از نوشابه باشد. اول از همه، آب گازدار حاوی کالری یا قند نیست. اگر از داشتن مقداری گازدار در نوشیدنی خود لذت می برید، آب گازدار به شما این امکان را می دهد که بدون کالری اضافه این کار را انجام دهید.

علاوه بر این، آب گازدار بهتر از شکر است زیرا بر مینای دندان شما تأثیر می گذارد. یک تصور غلط رایج این است که کربناته شدن مینای دندان را از بین می برد، اما اینطور نیست. این قند موجود در نوشیدنی ها است که باعث از بین رفتن مینای دندان شما می شود. نوشابه‌ های گازدار صد برابر بیشتر از آب گاز دار به مینای دندان آسیب می‌ رسانند.

آب گازدار

بهبود هضم

آب گاز دار نیز مفید است زیرا می تواند هضم را بهبود بخشد. این کار را با بهبود توانایی شما در بلع انجام می دهد. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که آب گازدار اعصاب مورد نیاز برای خوردن را بیشتر از هر نوشیدنی دیگری تحریک می کند. مطالعه دیگری نشان داد که اکثر شرکت‌ کنندگانی که احساس می‌ کردند باید گلوی خود را صاف کنند، هنگام نوشیدن آب گازدار بیشترین تسکین را پیدا کردند.

علاوه بر این، آب گاز دار می تواند تأثیر مثبتی بر حرکات روده داشته باشد، به خصوص در افرادی که یبوست دارند. محققان همچنین بر این باورند که آب گازدار می تواند شدت سایر علائم سوء هاضمه مانند درد معده را کاهش دهد.

کاهش وزن

شاید مهمترین مزیت آب گازدار برای سلامتی این واقعیت باشد که می تواند به کاهش وزن کمک کند. به این دلیل است که این نوشیدنی می تواند بیش از آنچه که در صورت نوشیدن آب استاندارد احساس می کنید، احساس کنید.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌ دهد که آب کربناته غذا را مجبور می‌ کند برای مدت طولانی‌ تری در معده شما بماند و در نتیجه به شما کمک می‌ کند احساس سیری کنید.

بنابراین، آب های گاز دار به عنوان «کالری خالی» عمل می کنند که میل شما را کاهش می دهد.

بدون فسفر

یکی از مواد اولیه موجود در نوشابه، فسفر است. متأسفانه دانشمندان بر این باورند که فسفر یکی از اجزایی است که مستقیماً مسئول کاهش سلامت استخوان است. با این حال، برای مدتی، محققان متعجب بودند که آیا کربناته موجود در نوشیدنی ها منجر به از بین رفتن تراکم استخوان می شود. آب گازدار هیچ تاثیری بر سلامت استخوان ندارد.

در واقع، دلایلی وجود دارد که باور کنیم آب گاز دار می تواند سلامت استخوان ها را بهبود بخشد. یک مطالعه نشان داد که آب گازدار به ماندگاری آب بهتر از آب حاوی مواد معدنی منجر می شود. مطالعه دیگری که روی حیوانات انجام شد به این نتیجه رسید که آب گازدار استحکام استخوان را بیشتر از آب لوله کشی افزایش می دهد.

به طور بالقوه سلامت قلب را بهبود می بخشد

یکی از مزایای بالقوه دیگر آب گاز دار این است که می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد. دلیل زیادی برای حمایت از این موضوع وجود ندارد، اگر چه تحقیقات اولیه امیدوار کننده به نظر می رسد. به عنوان مثال، یک مطالعه تأثیر آب گازدار بر سطح کلسترول را اندازه گیری کرد. این تحقیق به این نتیجه رسید که آب آشامیدنی گازدار منجر به افزایش کلسترول HDL “خوب” می شود. همچنین متوجه شد که آب کاهش یافته است:

  • کلسترول LDL “بد”.
  • سطح قند خون
  • نشانگر های التهاب

آب گاز دار ، در طول روز بیشتر هیدراته بمانید

این ممکن است نسبتاً بدیهی به نظر برسد، اما قابل ذکر است. آب گاز دار می تواند به شما کمک کند در طول روز هیدراته بمانید. بسیاری از مردم متوجه می شوند که آب گازدار نسبت به آب معمولی یا چشمه طعم بهتری دارد. با این حال، گازدار همان فواید سلامتی آب چشمه را دارد، زیرا بدن شما را هیدراته نگه می‌ دارد. بنابراین، آب گازدار، شانس بیشتری برای هیدراته ماندن در طول روز وجود دارد.

با توجه به اینکه بدن انسان 60 درصد آب است، بسیار مهم است که در طول روز هیدراته بمانید. اکثر متخصصان توصیه می کنند که حداقل 1.9 لیتر آب در روز بنوشید، اگرچه کمی بیشتر نیز خوب است.

هیدراتاسیون به شما این امکان را می دهد که هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی بهترین عملکرد را داشته باشید. هیدراته بودن می تواند استرس اکسیداتیو را که هنگام ورزش ایجاد می شود کاهش دهد. حتی کوچکترین کم آبی بدن می تواند بر تمرکز و خلق و خوی شما تأثیر بگذارد. کم آبی بدن همچنین می تواند شما را مستعد سردرد کند. آب گاز دار می تواند به جلوگیری از بروز این موارد کمک کند.

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image