اردبیل ، شهرک صنعتی 2 ، خیابان کارآفرینان 6
09128352331
045-33355248

در جوامع مجازی ما را دنبال کنید :

مقالاتچند فایده عجیب درباره نوشابه

20 بهمن 1400

نوشابه یک محصول پرمصرف بوده و روزانه توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مصرف می‌شود.. نوشیدنی‌های غیر الکلی مثل نوشابه به دلیل داشتن قند بالا شهرت بدی پیدا کرده‌اند.

اما تمام ویژگی‌های کولا ناخوشایند و مضر نیست، حتی برخی ادعا می‌کنند که فواید و خواص کولا قابل چشم پوشی نیستند.کافئین موجود در برخی کولا و آن هم در دوزهای کم می‌تواند برای شما مفید باشد. به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، یک قوطی کولا معمولی حاوی 33.5 میلی‌گرم کافئین بوده که حدود سه برابر کمتر از یک فنجان کوچک قهوه است.

 

فواید نوشابه

1-بهبود هاضمه

2-افزایش تمرکز

3-ارتقا سطح انرژی

4-رفع حالت تهوع

 

نتیجه گیری صرف نظر از فواید کولا، طعم بسیار خوب آن، نباید فراموش کرد که کولا حاوی قند بالایی است. به طرز حیرت انگیزی، یک قوطی کولا سیاه (330 میلی‌لیتر) 100٪ نیاز روزانه شما به قند را تامین می‌کند. همچنین، نمی‌توان تاثیر قند موجود در کولا بر پوسیدگی دندان را انکار کرد.

کولا ادرار آور است. بنابراین، نه تنها به جلوگیری از کم آبی بدن کم نمی‌کند، بلکه با افزایش ادرار به خروج مواد مغذی نظیر کلسیم، منیزیم و روی کمک می‌کند.  پس بهترین کار این است که مصرف این نوشیدنی با زیاده‌روی و افراط همراه نباشد. اسیدیته زیاد موجود در نوشیدنی‌های گازدار مانند اسید معده عمل می‌کند و می‌تواند درد شدید شکمی را کاهش دهد، انسداد را از بین ببرد و باعث حرکت دوباره مواد تجمع یافته شود.

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image