اردبیل ، شهرک صنعتی 2 ، خیابان کارآفرینان 6
09128352331
045-33355248

در جوامع مجازی ما را دنبال کنید :

مقالات‍ 4 آبمیوه که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند

23 بهمن 1400

دستگاه ایمنی بدن انسان پیوسته در حال فعالیت است و به‌دنبال این است تا سلول‌هایی را که به‌طور طبیعی جزئی از بدن انسان نیستند، شناسایی کند. بنابراین باید دستگاه ایمنی بدن‌تان را همیشه قوی نگه دارید. برای این کار باید ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را به‌ میزان کافی تأمین کنید.

1_سیب، هویج و پرتقال

هویج، سیب و پرتقال ترکیبی شگفت‌انگیز می‌سازند که به تقویت دستگاه ایمنی بدن به‌ویژه در برابر عفونت کمک می‌کند. نوشیدن ترکیب آب این میوه‌ها روش خوبی برای شروع روز است. طعم ترش و تیز سیب سبز به‌خوبی با شیرینی هویج و پرتقال ترکیب می‌شود.

2_پرتقال و گریپ فروت

ویتامین C دارای آنتی اکسیدان و ترکیبات دیگری است که از سلول‌های بدن در مقابل مواد آسیب‌رسان محافظت می‌کند. کمبود ویتامین C ممکن است منجر به ترمیم دیرهنگام زخم‌ها، کاهش توانایی مقابله با عفونت و تضعیف دستگاه ایمنی شود. ترکیب این دو میوه، بمبی از ویتامین ‌C می‌سازد و نیاز روزانه‌ی شما را تأمین می‌کند.

3_تربچه، هویج، زنجبیل و زردچوبه

این ترکیب مقوی دارای چهار خوراک ریشه‌دار است و به تقویت دستگاه ایمنی و کاهش نشانه‌های التهاب و تورم کمک می‌کند. التهاب از واکنش‌های رایج دستگاه ایمنی به عفونت است. خاصیت ضدالتهابی زنجبیل و زردچوبه در این نوشیدنی برای افراد مبتلا به رماتیسم مفصلی مفید است.

4_ توت فرنگی و انبه

برای این ترکیب می‌توانید از میوه‌های یخ‌زده هم استفاده کنید، زیرا به همان اندازه‌ی میوه‌ی تازه مواد مغذی دارند. البته اگر این میوه‌ها در دسترس‌تان است، بهتر است تازه‌تازه آنها را مخلوط کنید. ویتامین E موجود در انبه دارای آنتی اکسیدان است و به تقویت سیستم ایمنی، به‌ویژه در بزرگ‌سالان کمک می‌کند.

 

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image